September 28, 2017
August 21, 2017
May 18, 2017
March 22, 2017
March 3, 2017
September 9, 2016
August 6, 2016
Ostatnie posty
Wyróżnione posty
Wiosenne porządki… na Facebooku
March 22, 2017
Nowa pora roku, nowa energia, nowe otwarcia, nowe inicjatywy. Wiosna to faktycznie najlepszy czas na to, by porzucić niesprawdzające się rozwiązania i uruchomić od zera nowy, ambitny projekt. Czasem jednak do zwiększenia efektywności działania firmy nie potrzeba aż tak drastycznych posunięć. Bywa, że wystarczy drobny lifting i… PR-owe sprzątanie. Zwłaszcza biznesowych profili w social media.

Przegląd statystyk
Twoja firma się zmienia, zmieniają się produkty, a także i target. Odbiorcy, którzy zasypywali posty lajkami nagle przestali w ogóle interesować się publikowanymi treściami? Być może dlatego, że zmieniły się ich preferencje. Przejrzyj statystyki profilu i sprawdź, czy nie nastąpiły przesunięcia w zakresie natężenia ruchu. Być może Twoja grupa docelowa nie spędza już czasu na Facebooku w czasie porannej przerwy kawowej, tylko wieczorami i w weekendy? Być może wśród Twoich fanów zaczęły przeważać kobiety, które oczekują innego rodzaju treści? Sprawdź i dostosuj swoje działania do wniosków.
Odśwież layout
Z wystawy w osiedlowym warzywniaku zniknął bałwanek, a jego miejsce zastąpiły kompozycje z kwiatów? Niech to będzie sygnał także dla ciebie! W sieci - tak jak w realu - konieczna jest cykliczna zmiana elementów wizualnych. Oczywiście, nie przekładaj tych „klasycznych” tricków na działania w social media. Nie chodzi ci przecież o to, żeby przypomnieć klientom o Wielkanocy i konieczności kupowania czekoladowych zajączków. Lifting profilu nie musi mieć w ogóle nic do czynienia w wiosną - jest jednak wskazany, ponieważ ludzie po prostu lubią nowości. Czasem do zwiększenia zainteresowania dotychczasowych oraz pozyskania nowych followersów wystarczy zmiana zdjęcia w tle, zdjęcia profilowego, założenie dedykowanej grupy tematycznej lub zmiana rodzaju publikowanych postów.
A skoro już o postach mowa…
… przejdźmy od słów do czynów. Klasyczne wklejanie linków oraz pojedynczych zdjęć z krótkim opisem przestało się sprawdzać. Aby czytelnicy – i potencjalni klienci – odwiedzali Twój profil, musisz ich zainteresować nową formą. Spróbuj bardziej przemyślanie opracowywać grafiki, zachowując oczywiście spójną koncepcję wizualną. Poeksperymentuj z nagrywaniem filmików, postami karuzelowymi, organizacją wydarzeń, konkursów, wklejaniem notatek. Nie zapominaj o podrzucaniu nie tylko ofert reklamowych, ale także treści ważnych z merytorycznego punktu widzenia. Jeśli posty zaciekawią czytelnika, bo będzie mógł dowiedzieć się z nich czegoś praktycznie istotnego, masz niemal stuprocentową pewność, że pozostanie Twoim wiernym followersem nie przez jedną, ale przez wiele nadchodzących wiosen.



