Wiosenne porządki… na Facebooku

Nowa pora roku, nowa energia, nowe otwarcia, nowe inicjatywy. Wiosna to faktycznie najlepszy czas na to, by porzucić niesprawdzające się rozwiązania i uruchomić od zera nowy, ambitny projekt. Czasem jednak do zwiększenia efektywności działania firmy nie potrzeba aż tak drastycznych posunięć. Bywa, że wystarczy drobny lifting i… PR-owe sprzątanie. Zwłaszcza biznesowych profili w social media.

Przegląd statystyk


Twoja firma się zmienia, zmieniają się produkty, a także i target. Odbiorcy, którzy zasypywali posty lajkami nagle przestali w ogóle interesować się publikowanymi treściami? Być może dlatego, że zmieniły się ich preferencje. Przejrzyj statystyki profilu i sprawdź, czy nie nastąpiły przesunięcia w zakresie natężenia ruchu. Być może Twoja grupa docelowa nie spędza już czasu na Facebooku w czasie porannej przerwy kawowej, tylko wieczorami i w weekendy? Być może wśród Twoich fanów zaczęły przeważać kobiety, które oczekują innego rodzaju treści? Sprawdź i dostosuj swoje działania do wniosków.


Odśwież layout


Z wystawy w osiedlowym warzywniaku zniknął bałwanek, a jego miejsce zastąpiły kompozycje z kwiatów? Niech to będzie sygnał także dla ciebie! W sieci - tak jak w realu - konieczna jest cykliczna zmiana elementów wizualnych. Oczywiście, nie przekładaj tych „klasycznych” tricków na działania w social media. Nie chodzi ci przecież o to, żeby przypomnieć klientom o Wielkanocy i konieczności kupowania czekoladowych zajączków. Lifting profilu nie musi mieć w ogóle nic do czynienia w wiosną - jest jednak wskazany, ponieważ ludzie po prostu lubią nowości. Czasem do zwiększenia zainteresowania dotychczasowych oraz pozyskania nowych followersów wystarczy zmiana zdjęcia w tle, zdjęcia profilowego, założenie dedykowanej grupy tematycznej lub zmiana rodzaju publikowanych postów.


A skoro już o postach mowa…


… przejdźmy od słów do czynów. Klasyczne wklejanie linków oraz pojedynczych zdjęć z krótkim opisem przestało się sprawdzać. Aby czytelnicy – i potencjalni klienci – odwiedzali Twój profil, musisz ich zainteresować nową formą. Spróbuj bardziej przemyślanie opracowywać grafiki, zachowując oczywiście spójną koncepcję wizualną. Poeksperymentuj z nagrywaniem filmików, postami karuzelowymi, organizacją wydarzeń, konkursów, wklejaniem notatek. Nie zapominaj o podrzucaniu nie tylko ofert reklamowych, ale także treści ważnych z merytorycznego punktu widzenia. Jeśli posty zaciekawią czytelnika, bo będzie mógł dowiedzieć się z nich czegoś praktycznie istotnego, masz niemal stuprocentową pewność, że pozostanie Twoim wiernym followersem nie przez jedną, ale przez wiele nadchodzących wiosen.


​​

#PR #ePR #onlinemarketing #socialmedia #Facebook

Wyróżnione posty
Ostatnie posty