AKCJA: ADAPTACJA! Sprawdź, jak nie zostać dinozaurem biznesu

Karol Darwin pisał, że „przetrwa nie najsilniejszy, ani nie najinteligentniejszy gatunek, ale raczej ten, który najlepiej umie się przystosować do zmian”. W przypadku marek biznesowych zasada ta także ma zastosowanie. Pora więc zastanowić się, gdzie znajdziesz się w tym, gospodarczym, cyklu ewolucji 🦕 i jak uchronić się przed wymarciem.🦖

➡️Dlaczego Twój klient nie kupuje? ➡️Dlaczego niedługo zacznie? ➡️Ale dlaczego nie wybierze już Twoich produktów? Bo – jako marka – adaptujesz się zbyt wolno ⚠️ i potencjalnie grozi Ci biznesowe wymarcie.

Czas zrewidować swoją strategię i zrozumieć specyficzne warunki, w których musisz funkcjonować. Ustalmy więc stan faktyczny: ❌KLIENT NIE KUPUJE TERAZ – bo sytuacja jest dla niego nowa, boi się, przeszedł chwilowo w tryb „survive” i zupełnie zmieniła się jego piramida potrzeb. Zależy mu teraz na bezpieczeństwie i zaspokojeniu potrzeb niższego rzędu. Stąd poszukuje jedzenia, robi zapasy środków higienicznych i boi się, że w aptekach zabraknie leków. ✅KLIENT ZACZNIE KUPOWAĆ – i to już za moment. Gdy minie pierwszy szok i etap buntowania się przeciwko nowej sytuacji, Twój klient zacznie się adaptować do nowych realiów. Nic oczywiście nie wróci do normy – ale konsument będzie musiał nauczyć się żyć w takich warunkach, jakie narzuci mu bieżący rozwój wydarzeń. Oznacza to, że zacznie odczuwać potrzebę wrócenia do dawnego reżimu, robienia tego, co niegdyś i zaspokajania potrzeb wyższego rzędu. Będzie potrzebował więc ruchu, rozwoju intelektualnego, rozrywki, socjalizacji, dbania o siebie w stopniu znacznie wykraczającym poza samo „przetrwanie”. I teraz rodzi się pytanie – czy klient będzie te potrzeby zaspokajał korzystając z Twoich produktów i usług? Czy może poszuka szczęście gdzieś indziej? Wszystko zależy od tego, co zrobisz teraz i jak mocno okażesz się teraz elastyczny. ❌KLIENT NIE WRÓCI DO CIEBIE – jeśli nie rozumiałeś, że nie tylko on, ale także i Ty, jako firma, musisz zaadaptować się do nowych okoliczności. Nawet, gdy epidemia minie i potrzeby społeczne powrócą, rzeczywistość, w której społeczność ta funkcjonuje, długo nie wróci jeszcze do znanej Ci normy. Nie będziesz już w stanie sprzedawać tego, co kiedyś, tak jak kiedyś i reklamować się tak, jak miałeś w zwyczaju. Ci, którzy przystosują się szybciej i zdobędą serca klientów już teraz, przejmą ich na dobre po okresie kryzysu. ✅KLIENT WRÓCI DO CIEBIE – jeśli już teraz będziesz zmieniał się wraz z jego potrzebami. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie oczekiwań konsumenta i jego możliwości zakupowych w danym momencie, a także elastyczne dostosowywanie się do ewentualnych zmian nastrojów. Nie staraj się oferować tego samego produktu, reklamując go nachalnie dawnymi kanałami, oferując jedynie rabat. Raczej dostosuj je (oraz formy promocji) to rzeczywistych oczekiwań konsumentów. Pokaż im, w jaki sposób Twoja oferta może pomóc im przetrwać ten trudniejszy czas i wrócić do normy, gdy zagrożenie minie. Prowadź aktywną komunikację, aby zrozumieć swoje otoczenie, sprawdź, jakie są potrzeby i w miarę możliwości staraj się je zaspokajać. Oczywiście – nie w każdej firmie i nie każdej branży jest to możliwe w takim samym stopniu. Ale zawsze działania są konieczne – i są konieczne szybko. Mamy kilka pomysłów, które mógłbyś wykorzystać, więc jeśli potrzebujesz wsparcia, jesteśmy do dyspozycji 🙂

product-tag


Wyróżnione posty
Ostatnie posty