top of page

Go Public obiektem analizy akademickiej!

Że o Go Public będzie głośno i że będą o nas pisać - mieliśmy nadzieję. Ale że staniemy się obiektem analizy przeprowadzonej przez słuchaczy podyplomowego studium job-coachingu na Uniwersytecie SWPS - nie przypuszczaliśmy. Bardzo dziękujemy - zwłaszcza za cenne wnioski i ocenę działalności firmy. Może staną się pomocne także dla Was?

Case study Go Public zostało przygotowane przez mgr Kingę Milewską - wieloletniego analityka biznesowego, a także doświadczoną specjalistkę HR. To, na co zwróciła uwagę, to sposób wykorzystania personal brandingu w procesie budowy i dalszej promocji marki firmy.


Działalność w sieci


"Najważniejszy zasób, który widać i o którym mówi sama założycielka Go Public, to dbałość o wizerunek swojej własnej marki" - czytamy w analizie. "Firma zajmuje się wspieraniem wizerunku, klienci muszą więc widzieć, że firma, której to powierzają, sama umie to robić. Kluczowa jest strona www i firmowy blog, do którego odnośnik znajdziemy na stronie. Blog pozwala zbudować wizerunek eksperta. Jest to też pole do pokazania umiejętności tworzenia tekstów, a więc jest to próbka produktu firmy.


Znajomość social media jest elementem, który się wyróżnia po przyjrzeniu się wizerunkowi właścicielki i jej działaniom. Prowadzi własne profile na Facebooku - to również próbki produktu i świadectwo wiarygodności, gdy oferuje klientom prowadzenie profili w social media" - pisze mgr Milewska.


Doświadczenie w realu


"Kolejny zasób to doświadczenie w pracy w mediach, z którymi PR jest powiązany w różnych działaniach" - zauważa mgr Milewska. "Ten zasób dziennikarski to:

  • Dobra autoprezentacja przed kamerą

  • Znajomość „sztuczek dziennikarskich” i umiejętność radzenia sobie z nimi

  • Umiejętność dotarcia do odpowiednich osób

  • Kontakty w mediach

Te zasoby właścicielka wykorzystuje w Go Public między innymi przy organizacji eventów (dobra autoprezentacja), czy podczas prowadzenia konferencji prasowych, udzielania informacji mediom nt. klientów (umiejętność prowadzenia kontaktu z mediami)".


Kompetencje miękkie


"Inny istotny zasób to konsekwencja i systematyczność, których wymaga prowadzenie fan page’a. Jak widać po fan page’ach prowadzonych przez właścicielkę Go Public, działania, czyli głównie wpisy, są systematyczne i konsekwentne" - czytamy w analizie.


"Ostatnia, a prawdopodobnie kluczowa umiejętność to silnie rozwinięte zdolności interpersonalne, które są niezbędne do prowadzenia własnej firmy, szczególnie w tak „kontaktowej” branży jak PR".


Właścicielka konsekwentnie i w sposób niewymuszony potrzebą zawodową wypromowała siebie zaczynając od wizerunku osobistego. Korzystając z mediów społecznościowych oraz profesjonalnych profili zawodowych stworzyła solidny i wiarygodny wizerunek. Założycielka Go Public jest spójna w tym co robi. Fan page biegowy został stworzony z pasji, podobnie blog pisany podczas podróży poślubnej http://marriedtothejourney.blogspot.com/.

Branding, jaki przeprowadziła właścicielka firmy oceniam jako bardzo skuteczny, bo rozpoczęła działalność, która się z sukcesem rozwija zdobywając kolejnych klientów. Wizerunek właścicielki Go Public jest spójny a ona sama konsekwentna w działaniach. Jest to solidna podstawa dla firmy. Silna marka osobista daje wolność, co oznacza, że jeżeli jej posiadacz będzie chciał zmienić profil działalności to będzie mógł to zrobić. Pamiętając o tym, aby nowa działalność/praca byłą spójna z wypracowanym wizerunkiem.


Wnioski praktyczne

  • W poszukiwaniu zawodowej ścieżki warto wykorzystywać posiadane zasoby w pokrewnych branżach.

  • Budując wizerunek osobisty warto się zastanowić, czy jest spójny z osobą, tzn. z tym, kim jest i co robi zarówno zawodowo jak i w życiu prywatnym.

  • Planując promocję własnej osoby online warto przemyśleć, co chcemy aby było widoczne dla potencjalnych kontrahentów i współpracowników. Strategia obecności lub nieobecności w social media powinna być dostosowana do potrzeb wizerunkowych danej osoby.


Jeszcze raz dziękujemy za tak głęboką i przychylną ocenę! Wierzymy, że stanie się pomocna nie tylko dla nas, ale dla wszystkich osób, które planują rozpocząć własną działalność gospodarczą.


Wyróżnione posty
Ostatnie posty
Archiwum
Wyszukaj wg tagów
Nie ma jeszcze tagów.
Podążaj za nami
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page