Go Public obiektem analizy akademickiej!
Że o Go Public będzie głośno i że będą o nas pisać - mieliśmy nadzieję. Ale że staniemy się obiektem analizy przeprowadzonej przez słuchaczy podyplomowego studium job-coachingu na Uniwersytecie SWPS - nie przypuszczaliśmy. Bardzo dziękujemy - zwłaszcza za cenne wnioski i ocenę działalności firmy. Może staną się pomocne także dla Was?

Case study Go Public zostało przygotowane przez mgr Kingę Milewską - wieloletniego analityka biznesowego, a także doświadczoną specjalistkę HR. To, na co zwróciła uwagę, to sposób wykorzystania personal brandingu w procesie budowy i dalszej promocji marki firmy.
Działalność w sieci
"Najważniejszy zasób, który widać i o którym mówi sama założycielka Go Public, to dbałość o wizerunek swojej własnej marki" - czytamy w analizie. "Firma zajmuje się wspieraniem wizerunku, klienci muszą więc widzieć, że firma, której to powierzają, sama umie to robić. Kluczowa jest strona www i firmowy blog, do którego odnośnik znajdziemy na stronie. Blog pozwala zbudować wizerunek eksperta. Jest to też pole do pokazania umiejętności tworzenia tekstów, a więc jest to próbka produktu firmy.
Znajomość social media jest elementem, który się wyróżnia po przyjrzeniu się wizerunkowi właścicielki i jej działaniom. Prowadzi własne profile na Facebooku - to również próbki produktu i świadectwo wiarygodności, gdy oferuje klientom prowadzenie profili w social media" - pisze mgr Milewska.
Doświadczenie w realu
"Kolejny zasób to doświadczenie w pracy w mediach, z którymi PR jest powiązany w różnych działaniach" - zauważa mgr Milewska. "Ten zasób dziennikarski to:
Dobra autoprezentacja przed kamerą
Znajomość „sztuczek dziennikarskich” i umiejętność radzenia sobie z nimi
Umiejętność dotarcia do odpowiednich osób
Kontakty w mediach
Te zasoby właścicielka wykorzystuje w Go Public między innymi przy organizacji eventów (dobra autoprezentacja), czy podczas prowadzenia konferencji prasowych, udzielania informacji mediom nt. klientów (umiejętność prowadzenia kontaktu z mediami)".
Kompetencje miękkie
"Inny istotny zasób to konsekwencja i systematyczność, których wymaga prowadzenie fan page’a. Jak widać po fan page’ach prowadzonych przez właścicielkę Go Public, działania, czyli głównie wpisy, są systematyczne i konsekwentne" - czytamy w analizie.
"Ostatnia, a prawdopodobnie kluczowa umiejętność to silnie rozwinięte zdolności interpersonalne, które są niezbędne do prowadzenia własnej firmy, szczególnie w tak „kontaktowej” branży jak PR".
Właścicielka konsekwentnie i w sposób niewymuszony potrzebą zawodową wypromowała siebie zaczynając od wizerunku osobistego. Korzystając z mediów społecznościowych oraz profesjonalnych profili zawodowych stworzyła solidny i wiarygodny wizerunek. Założycielka Go Public jest spójna w tym co robi. Fan page biegowy został stworzony z pasji, podobnie blog pisany podczas podróży poślubnej http://marriedtothejourney.blogspot.com/.
Branding, jaki przeprowadziła właścicielka firmy oceniam jako bardzo skuteczny, bo rozpoczęła działalność, która się z sukcesem rozwija zdobywając kolejnych klientów. Wizerunek właścicielki Go Public jest spójny a ona sama konsekwentna w działaniach. Jest to solidna podstawa dla firmy. Silna marka osobista daje wolność, co oznacza, że jeżeli jej posiadacz będzie chciał zmienić profil działalności to będzie mógł to zrobić. Pamiętając o tym, aby nowa działalność/praca byłą spójna z wypracowanym wizerunkiem.
Wnioski praktyczne
W poszukiwaniu zawodowej ścieżki warto wykorzystywać posiadane zasoby w pokrewnych branżach.
Budując wizerunek osobisty warto się zastanowić, czy jest spójny z osobą, tzn. z tym, kim jest i co robi zarówno zawodowo jak i w życiu prywatnym.
Planując promocję własnej osoby online warto przemyśleć, co chcemy aby było widoczne dla potencjalnych kontrahentów i współpracowników. Strategia obecności lub nieobecności w social media powinna być dostosowana do potrzeb wizerunkowych danej osoby.
Jeszcze raz dziękujemy za tak głęboką i przychylną ocenę! Wierzymy, że stanie się pomocna nie tylko dla nas, ale dla wszystkich osób, które planują rozpocząć własną działalność gospodarczą.
